Burgers' Zoo AR Marketing

inzet van SnapChat marketing

Burgers’ Zoo is al generaties lang een begrip onder veel gezinnen en dierenliefhebbers. Gelegen in het prachtige Nederlandse natuurlandschap heeft het park 45 hectare grond. Burgers’ Zoo onderscheidt zich door haar ecodisplays, waar grootschalig natuurlijke leefomgevingen zijn nagebouwd. Ook online is het park actief met haar eigen videokanalen en een informatiebank over dieren. Bezoekers kunnen zo een kijkje achter de schermen krijgen en informatie opzoeken over de dieren.

Marketing anno 2019 gebeurt veel online, via sociale media zoals Facebook en Instagram. In Nederland is het platform SnapChat sterk in opkomst met meer dan een miljoen dagelijkse gebruikers. In opdracht van Burgers’ Zoo heeft VR-Innovations een AR SnapChat lens ontwikkeld, om de geboorte van een nieuwe inwoner te vieren: de jonge zeekoe!

Augmented reality

Snapchat heeft sinds een paar jaar een functie genaamd: lenzen. Deze lenzen gebruiken de kracht van AR om objecten in je wereld te plaatsen, bijvoorbeeld op je hoofd of schouder. Door de lens te activeren met een specifiek gebaar gebeurt er iets op je scherm. Met de lens kunnen gebruikers foto’s en video’s maken. Deze kunnen ze delen met hun vrienden.

Om de zeldzame geboorte van de nieuwe zeekoe extra te vieren is er in het park een speciale SnapChat lens te verkrijgen. Bezoekers kunnen in het park een Snapcode scannen met hun telefoon. Hierdoor krijgen ze de zeekoe lens op hun telefoon. Deze kunnen ze vervolgens 48 uur gebruiken.

De lens bestaat uit twee volwassen zeekoeien en hun jonge kalfje. Door de kracht van AR zwemmen de dieren om je heen, net alsof je er zelf tussen staat. Door je mond te openen activeer je de lens. De zeekoeien doen trucjes terwijl er bubbels over je scherm gaan. Maak een foto en deel hem met je vriendenkring. Gebruikers die een foto ontvangen met de zeekoe lens krijgen zelf ook toegang tot de lens.

Snapchat in je organisatie

Als organisatie hoef je SnapChat niet actief te beheren zoals dat wel vereist is met platformen als Instagram en Facebook. Bedrijven kunnen de lenzen publiceren en bijhouden hoe vaak ze gebruikt worden. Hiermee krijg je inzicht in de populariteit van je lens. Je gebruikers doen de rest van het werk!

Stap zelf in de wereld van SnapChat marketing. Neem contact met ons op voor een live demo en een brainstormsessie.

 

Comments are closed.