Virtual Reality

Ervaar de perceptie van fysiek aanwezig zijn in een niet fysieke wereld. Onderdompel jezelf in een immersieve virtual reality ervaring. 

Beleef een nieuwe wereld door een andere bril.

Virtual reality (VR) sluit je af van de echte wereld. Dit komt door het gebruik van headsets die je een virtuele wereld laten ervaren.

Immersie

Immersie is de ervaring van fysiek aanwezig zijn in een niet-fysieke wereld. Door VR heb je het gevoel van ‘echt daar te zijn’. Dit heeft alles te maken doordat veel emoties net zo worden ervaren in een VR-omgeving als in het echt. Behalve het zicht kunnen we door middel van VR ook andere zintuigen zoals het gevoel en geur prikkelen. Echter zal dit bij een ‘normale’ 2D of 3D presentatie niet het geval zijn. Zo volgen sensoren onder andere het bewegen van je hoofd of het rondlopen in een ruimte. Dat wil zeggen dat je in VR op dezelfde manier beweegt als in de echte wereld.

Compleet nieuwe werelden

Neem voor marketing en branding jouw klant mee in de visie van jouw bedrijf. VR leent zicht uitermate goed voor story telling door een meeslepende ervaring neer te zetten. Maak een virtuele wereld om daarmee jouw klanten te bekijken. Deze wereld valt helemaal in te richten zodat jouw bedrijfsvisie of product demo perfect tot zijn recht komt. Uit dit door middel van een VR video, animatie of interactieve ervaring.

Samenwerking en training

Dankzij VR is het mogelijk verschillende gebruikers hetzelfde project te laten bekijken, dit bovendien op hetzelfde moment. VR zorgt ervoor dat het project op ware grootte bekeken wordt. Verder is het een eenduidig communicatie en leermiddel waardoor alle betrokken partijen de samenhang van alle elementen scherp hebben. Want bij een complex project zijn veel mensen betrokken, ieder met hun eigen specialisatie. Kortom door VR laat je men letterlijk en figuurlijk allemaal door dezelfde bril naar het project kijken.

Portfolio

Gerelateerde projecten